فنگ شویی چیست

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست ؟فنگ شویی تمرین چینی برای ایجاد تعادل و هماهنگی در یک فضا برای بهینه سازی جریان انرژی و کمک به شما در زندگی مسالمت آمیز است. برای رسیدن به هماهنگی با فنگ شویی، باید پنج عنصر طبیعی را به خانه خود بیاورید – آب، فلز، آتش، چوب، خاک – و بین همه آنها تعادل برقرار کنید. 

یکی از ابزارهای مهم فنگ شویی، باگوا/پاکوآ است که نقشه انرژی فنگ شویی است. این به استفاده از عناصر در مناطقی در خانه شما کمک می کند که جنبه های زندگی شما را که می خواهید روی آنها تمرکز کنید بهبود بخشد: ثروت، روابط شغلی، سلامتی یا سفر. تصویر زیر نقشه ای از مناطق خانه شما را نشان می دهد و نشان می دهد که چه جنبه هایی از زندگی شما را نشان می دهد آن منطقه.

فنگ شویی
فنگ شویی

به عنوان مثال، اگر قصد دارید روی شغل خود کار کنید، می توانید عناصر آب را در نقطه ورودی (شمال) خانه خود بگنجانید، مانند یک اثر هنری آب، فواره آب، آکواریوم، آینه، یا بازی با رنگ های تیره. .

هدف دستیابی به تعادل – یین و یانگ است

برای دستیابی به انرژی هماهنگ در خانه، در مورد حفظ تعادل یین/یانگ فعال باشید. یین انرژی منفعل است که به آرامش اجازه می دهد، در حالی که یانگ انرژی فعالی است که از بهره وری و اجتماعی شدن پشتیبانی می کند. در حالی که یکی بدون دیگری نمی تواند وجود داشته باشد، تعادل کلی با داشتن یین در برخی اتاق ها و یانگ در برخی دیگر به دست می آید. یین برای اتاق خواب و حمام عالی است، در حالی که یانگ در آشپزخانه، درب ورودی و اتاق غذاخوری مورد نیاز است. 

  چند نکته برای چیدمان مبلمان

در پایان، تأثیر متقابل پنج عنصر و نیرو چیزی است که یک خانه متعادل را پرورش می دهد، و محیطی را ایجاد می کند که انرژی مثبت را به داخل دعوت می کند. در فرهنگ چینی انرژی مثبت «چی» نامیده می شود که «چی» تلفظ می شود.

نکاتی برای ایجاد فنگ شویی خوب در خانه

1. مسیر درب ورودی خود را تمیز و روشن نگه دارید. 

در فنگ شویی، درب ورودی به عنوان دهانه چی شناخته می شود – نقطه ای که انرژی می تواند وارد شود و از آن جریان یابد. باز کردن مسیر ورود به درب ورودی، استقبال گرم از انرژی مثبت به خانه شما را تسهیل می کند. به اطراف ایوان خود نگاه کنید تا درختان و سایر موانعی را که می توانند ورودی چی را مسدود کنند، بررسی کنید. 

فنگ شویی چیست
فنگ شویی چیست

2. موقعیت فرمان را یاد بگیرید 

موقعیت فرماندهی به شما این امکان را می دهد که کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و برای آنچه به شما می آید آماده باشید. با قرار دادن مبلمان خود به صورت مورب از درب، موقعیتی که می توانید ببینید چه کسی یا چه چیزی وارد می شود، به معنای واقعی کلمه در موقعیت قدرت قرار دارید. این برای تخت، مبل و میز اداری خانه شما صدق می کند. موقعیت فرمان شما را قادر می سازد تا بنشینید و استراحت کنید – هر چه ممکن است آماده باشید.

فنگ شویی چیست
فنگ شویی چیست

3. به هم ریختگی تمام اتاق ها را پاک کنید تا انرژی جریان یابد. 

فنگ شویی همه چیز در مورد حفظ تعادل بین عناصر در خانه است. اگر خانه شما دارای وسایلی است که انرژی را از تعادل خارج می کند، می تواند جریان چی را مسدود کند. انبوهی از شلوغی می تواند نشان دهنده افکار سازمان نیافته ای باشد که می تواند شما را سنگین کند. ایجاد یک فضای روشن به ذهن اجازه می دهد تا آزادانه سرگردان شود. این همچنین به شما این امکان را می دهد که نور طبیعی را با حذف چیزهایی که سر راه آن قرار می گیرند، به حداکثر برسانید. 

  هنر نقاشی و چگونگی فرایند سبک آن

4. سرعت جریان انرژی را کاهش دهید. 

هنگامی که همه به هم ریختگی ها از بین رفت، چالش بعدی شما کاهش سرعت جریان انرژی است. انرژی مثبت را در داخل خانه نگه دارید – آن را حفظ کنید. 

از مسیرهای خانه خود شروع کنید. از آنجایی که به ندرت خطوط مستقیم در طبیعت وجود دارد، چیدمان ایده آل جایی است که دو در مستقیماً رو به روی هم نباشند. این به ویژه برای درب ورودی و درب عقب شما صادق است. شما نمی خواهید حالات خوب به محض ورود فرار کنند! 

فنگ شویی و دکور منزل
فنگ شویی و دکور منزل

قرار دادن آثار هنری، قالیچه‌ها، گیاهان یا اقلامی که باید به آن‌ها نگاه کنند تا مردم قبل از ادامه کار مکث کنند، همگی می‌توانند جریان انرژی را کاهش دهند. 

5. محل خانه خود را هوشمندانه انتخاب کنید. 

اعتقاد بر این است که قرار دادن خانه خود در نزدیکی مناطق کثیف باعث ایجاد چی منفی می شود. از زندگی در مقابل گورستان ها، نزدیک محل های تخلیه زباله و نیروگاه ها خودداری کنید. به طور مشابه، از زندگی در بالای یا انتهای یک تقاطع T دوری کنید، زیرا می تواند انرژی زیادی را مستقیماً به خانه شما ارسال کند. 

خانه شما بازتابی از شخصیت شما و نوع انرژی است که می خواهید دعوت کنید. هنگامی که احساس کردید چه چیزی برای شما مناسب است، متوجه خواهید شد که چه زمانی چیزی به بیراهه می رود. شما دقیقا می دانید که کدام عناصر را اضافه یا حذف کنید. 

فنگ شویی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
Call Now Buttonبا ما ارتباط برقرار کنید