هنر نقاشی و چگونگی فرایند سبک آن

نقاشی برداشت گرایی

 

سبک هنر نقاشی برداشت گرایی یا امپرسیونیسم

«بـه فرانسوی: Impressionnisme»

«بـه فرانسوی: Impressionnisme»
«بـه فرانسوی: Impressionnisme»

امپرسیونیسم  و یا نقاشی برداشت گرایی جنبشی تصویری است که در دهه 1860 در فرانسه در تقابل با هنر آکادمیک ظاهر شد و هدف آن نشان دادن ماهیت زودگذر نور و تأثیرات آن بر رنگ ها و اشکال بود.

گروه امپرسیونیست حول محور ادوار مانه، رهبر آوانگارد هنری در دهه 1860، تشکیل شد که با این حال در هیچ نمایشگاه امپرسیونیستی شرکت نکرد. پس از چندین رسوایی و امتناع در سالن، نمایشگاه بزرگ سالانه هنرمندان مورد تایید آکادمی هنرهای زیبا، هنرمندان جوان تصمیم گرفتند.

  برای سازماندهی نمایشگاه های مستقل به نیروها بپیوندند. این ایده در سال 1874، در نمایشگاهی که سی هنرمند از جمله پل سزان، ادگار دگا، کلود مونه، برته موریسو، کامیل پیسارو، آگوست رنوار و آلفرد سیسلی را گرد هم آورد، تحقق یافت. لویی لروی روزنامه‌نگار طنز پس از آن اصطلاح «امپرسیونیسم» را از نقاشی «امپرسیون، طلوع خورشید» اثر مونه ابداع کرد که از آن زمان به نام جنبش تبدیل شده است. هنرمندان ابتدا مورد انتقاد شدید مطبوعات و مردم قرار گرفتند، اما توسط مجموعه دارانی که اجازه برگزاری اولین نمایشگاه هایشان را دادند، به ویژه گوستاو کایلبوت، مورد حمایت قرار گرفتند.

نقاشی برداشت گرایی
نقاشی برداشت گرایی

به لطف حمایت دولت جدید لئون گامبتا و منتقدانی مانند امیل زولا، امپرسیونیسم در سال 1880 پذیرفته شد.

این آثار به تدریج وارد موزه ها، سالن هنرهای فرانسوی، که جایگزین سالن آکادمی هنرهای زیبا شد، و بازار هنر شدند. فروشنده پل دوراند-روئل نقش مهمی در حمایت و گسترش امپرسیونیسم ایفا کرد که به لطف نقاش مری کاسات از سال 1886 به ایالات متحده صادر شد.

  6 روش برای ایجاد احساس آرامش در منزل

جنبش در آنجا به موفقیت بزرگی دست یافت، که در تقدیس مونه و توسعه مدارس امپرسیونیستی در خارج از فرانسه در طول دهه 1890 شرکت کرد. این دهه شاهد مرگ موریسو، کایلبوت و سیسلی و پراکندگی گروه بود، در حالی که آوانگاردهای جدید توسعه یافتند. ، که برخی امپرسیونیست ها مانند سزان و پیسارو به آن پایبند بودند.

درباره برداشت گرایی

برداشت گرایی

 

هنرمندان نقاشی برداشت گرایی زیبایی شناسی جدیدی را در مقابل هنر آکادمیک خلق می کنند. سبک آنها برای اولین بار در بوم های نقاشی شده توسط مونه و رنوار در سال 1869 ظاهر شد.

آنها رنگ را بالاتر از طراحی قرار می دادند، از ترکیب بندی های غیرمعمول و ضربه های قلم موی سریع استفاده می کردند و عموماً در بیرون از خانه روی الگو می نوشتند. با توجه به موضوعات مدرن، آنها عمدتاً مناظر، صحنه های زندگی صمیمی و فعالیت های اوقات فراغت زمان خود را نشان می دهند

نکته

جدا از موضوعات کامل نقاشی و دانستن از انها بهتر است بدانید که خیلی از قشنگ ترین طراحی های داخلی که از امتیازات بالایی برخوردارند از این تابلو ها برای دکوراسیون داخلی استفاده های منحصر به فردی میکنند و مطمعن باشد بعد از این نظریه شما لب ریز از حس خوب خواهید شد 

 

هنر نقاشی و چگونگی فرایند سبک آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
Call Now Buttonبا ما ارتباط برقرار کنید