چگونه دفتر کار خانگی خود را دیزاین کنیم؟

چیدمان دفتر کار

 کار در خانه مستلزم این است که هر روز با انگیزه ظاهر شوید. محیط اطراف شما تأثیر زیادی بر روحیه شما دارد، بنابراین چرا برای افزایش انرژی و تمرکز در دیزاین دفتر کار خانگی خود تجدید نظر نکنید؟ از چیدمان مبلمان گرفته تا تاثیر روانی رنگ، دکوراسیون دفتر شما می تواند به شما، در کار موثر و مفید تر کمک کند.

چگونه دفترکار خانگی خود را دیزاین کنیم؟

1-حواس پرتی ها را حذف کنید.

بسیاری از مردم به سختی می توانند تمرکز کنند وقتی دفتر کار خانگی آنها مشرف به تلویزیون یا سینک ظرفشویی پر از ظروف کثیف است. با استفاده از موانع فیزیکی، تقسیم واضحی بین زندگی کاری و زندگی خانگی خود ایجاد کنید. اگر اتاق مهمان یا زیرزمین ندارید، در مورد تعیین فضا برای دفتر کار خانگی خود خلاق باشید. یک صفحه نمایش یا پارتیشن تاشو به جای دیوارها، برای ایجاد یک دفتر در اتاق نشیمن شما و یا ترکیب مبلمان برای ایجاد یک مانع، گزینه هایی که می توانید از آنان برای متمایز شدن خانه و دفتر کار خود استفاده کنید؛ همچنین می توانید با یک ردیف کتابخانه بلند یا یک تخته سفید نورد، این کار را انجام دهید.

 

دفترکار خانگی

 

2-حرکات خود را به حداقل برسانید.

چاپگر، کتابهای مرجع و اغلب لوازم اداری مورد استفاده خود را در دسترس و اطراف دفتر کار خانگی خود قرار دهید. در اختیار داشتن این ملزومات، وقفه ها را به حداقل می رساند و کارایی را افزایش می دهد. با این حال نیز باید مراقب شلوغی محل کار خود باشید، یک منطقه شلوغ کاری نیز می تواند حواس را پرت کند، بنابراین فقط لوازم اداری را واقعا نیاز دارید در اطراف خود قرار دهید و نظم را در  چیدمان آن ها رعایت کنید. 

اگر برای انجام این مرحله فاقد فضا هستید، قفسه های شناور را روی میز اداری خود آویزان کنید و یا یک کابینت چوبی برای قرار دادن کاغذ و وسایل در زیر میز قرار دهید. ریل های تصویری نیز کتاب های باریک و مجلات تجاری سبک را نگه می دارند و فضا را برای شما خلوت و نیاز های شما را برآورده می سازند.

3- دفتر کار خانگی خود را نشانه گذاری کنید.

 قرار دادن اشیایی در اطراف خود که با حرفه ی شما رابطه دارند، شما را بر روی کار متمرکز می کند و بهره وری را فوق العاده بالا می برد؛ یک مانیتور بزرگ فضا را اداری می کند و می تواند فضای خالی میز شما را نیز پر کند. میز کار خود را با لوازمی کاربردی همچون: تقویم دیواری، تابلوی اعلانات و یادداشت های چسبناک تزئین کنید تا مغز شما را برای کار آماده کند.

دفتر-کار
دفتر-کار

 در برابر وسوسه شلوغ کردن دفتر خود با وسایل شخصی یا وسایل متفرقه، مانند مجموعه اسباب بازی های قدیمی یا وسایل صنایع دستی خود مقاومت کنید، که می تواند شکافی در کار شما ایجاد کند.

4-به رنگ ها توجه کنید.

رنگ بر روحیه و حس و حال شما تاثیر گزار است. گاهی می خواهید ذهن خود را آرام کنید یا انرژی را افزایش دهید؛ برای این کار از رنگ ها استفاده کنید! همیشه اطمینان حاصل کنید که رنگ های موجود در طراحی دفتر کار شما متناسب با روحیه ای است که برای رسیدن به آن تلاش می کنید. با توجه به روانشناسی، رنگ مورد استفاده بازاریابان، رنگ های سرد مانند آبی است که فضایی آرام را ایجاد می کند؛ در حالی که رنگ های گرم، مانند قرمز و نارنجی، به فضا انرژی می دهند. رنگ نارنجی نشان دهنده اعتماد به نفس و گشودگی است و آن را برای صنایع متمرکز ایده آل می کند؛  رنگ بنفش خلاقیت را تشویق می کند و زمینه را برای نوشتن رمان و داستان های بلند فراهم می کند. رنگ های زرد خوش بینی را افزایش می دهد و رنگ خاکستری تعادل را برای روشن شدن ذهن، و تمرکز بر کارهای دقیق ارائه می دهد.

 

چگونه دفتر کار خانگی خود را دیزاین کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
Call Now Buttonبا ما ارتباط برقرار کنید