چگونه آشپر خانه خود را دلباز تر و کارآمد تر کنیم؟

چگونه آشپزخانه ی خود را دلباز تر بچینیم

چگونه آشپزخانه ی خود را بهینه تر و کارآمد تر کنیم؟

سازماندهی و بهینه سازی فضای آشپزخانه برای استفاده ی کاربردی تر و آسانتر امری مهم در چیدمان آن است. در این مقاله روش عملی استفاده ی بهتر از کشوو ها و کمد ها و 5 راهکاری که استفاده از آشپر خانه را بهتر و راحتتر میکند.

1. در دسترس

آشپزخانه
آشپزخانه

از هر اینچ از این فضای مهم استفاده کنید. ارتفاع قفسه را بر
اساس آنچه که ذخیره می کنید تغییر دهید  مثلا اگر نیاز به جایی برای نگهداری ادویه ها دارید نیاز نیس یک قفسه را اشغال کرد کشو کوچک یا کابینت دم دست و کوچک را انتخاب کنید و در آن ادویه هایتان  را جای دهید البته این هم بستگی به مقدار ادویه هایتان دارد!. اگر کابینت ها یا کمد هایی دارید که زاویشان بد است و استفاده از آن ها سخت از آن‌ها به عنوان مکانی برای نگهداری  مواردی که کمتر استفاده می‌شوند استفاده کنید.برای تشخیص و یافتن سریعنر آنچه نیاز دارید شیشه های شفاف معجزه می کنند. سبدهای موجود در قسمت زیر کمد ها یا در انباری برای نگهداری سیر، سیب زمینی و پیاز ایده آل هستند که بهتر در تاریکی نگهداری می شوند.

2.ریز ریز کردن قسمت های آشپزخانه

جزیره در آشپز خانه
جزیره در آشپز خانه

یک جزیره در آشپزخانه شما – یعنی یک فضای عالی و در دسترس برای آنچه که میخاهید – به معنای فضای اضافی است و جزیره ای با سطح بلوک بلوک و کتابخانه  ای به شما امکان می دهد تخته برش خود را در کمد یا طبقه آن بگذارید. بشقاب ها و ظروف پرکاربرد را در قفسه های جزیره قرار دهید. برای افزودن سبک روستایی و … نیاز دارید

  12 روش برای تزئین دیوارهای بزرگ

3. وسایل پرکاربرد در آشپزخانه

لوازم پرکاربرد در آشپزخانه
لوازم پرکاربرد در آشپزخانه

عکاسی: Living4Media. با اجازه IKEA، Getty Images

افراد متخصص در این زمینه بر این باورند که: برای صرفه‌جویی در مراحل آشپزخانه، بهتر است ظروف و ظروف معمول آشپزخانه و آن هایی که بیشتر از آنها استفاده می شود در دسترس باشند. برای نظم دادن به آن تا از شلوغی جلوگیری کنیم می توانیم از، قفسه‌ها، میله‌ها و قلاب‌های مختلفی را برای قرار دادن تمام ملزومات آشپزی خود استفاده کنیم. وقتی زمان آشپزی فرا می رسد، یا دوستی پیشنهاد می دهد که سفره را بچیند، همه چیز به راحتی در دسترس است. عکس بالا ، آشپزخانه روستایی است که نمونه ای عالی از ظاهری است که واقعاً کاربرذی است .

4. تقسیم کنید تا بر بی نظمی در آشپزخانه غلبه کنید 

لوازم پرکاربرد در آشپزخانه

عکاسی: Living4Media. با اجازه IKEA، Getty Images

همیشه ایده خوبی است که در طول پروژه بازسازی ، بهینه سازی داخلی کابینت آشپزخانه برای وسایل اشپرخانه را ترسیم و تجسم کنید. اما این کار را می توان پس از نصب کابینت ها نیز انجام داد. راه‌حل‌هایی برای ذخیره‌سازی مانند جداکننده‌ها چوبی و پلاستیکی برای تقسیم بندی داخل کابینت ها را بررسی کنید، که می‌توانندبا استفاده از آن اجزای داخل کشو هایتان هم نظم دهید.

5. دسترسی آسان

قسمت بندی کشو در آشپزخانه
قسمت بندی کشو در آشپزخانه

عکاسی: Living4Media. با اجازه IKEA، Getty Images

احتمالا شما هم با خودتان فکر میکنید ک کشو هایه با ارتفاع کم و طول بسایر به دردتان نمیخورد و کارایی ندارد.ولی اینطور نیست!

آنها با راحی میتوانند سینی ها تخته ی برش دستمال های گردگیری و تمام چیز هایی که باید آن را تخت بگذاریم را در خود جای دهند.

  10 راهکار برای دلباز تر کردن اتاق کوچک

منبع:چگونه آشپزخانه خود را بهینه کنیم؟

چگونه آشپر خانه خود را دلباز تر و کارآمد تر کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
Call Now Buttonبا ما ارتباط برقرار کنید