راهنمای انتخاب و خرید تابلو دیواری

راهنمای انتخاب و خرید تابلو دیواری

خرید تابلو دیواری ، عکس ها و نقاشی های هنری به دکوراسیون خانه ی شما جلوه ای جذاب می بخشد، فضای خانه تان را گرم و صمیمی می کند و باعث می شود از بودن در خانه لذت ببرید و از حال و هوایش انرژی بگیرید. در لحظه ی اول ممکن است کمی معقوله ی خرید تابلو دیواری شما را بترساند؛ مخصوصا اگر شناختی از تابلو های دیواری نداشته باشید؛ نترسید؛ اگرچه ممکن است از دور کار سختی به نظر برسد، اما تهیه، خرید و چیدمان تابلو هنری مورد علاقه شما و حس و حال مثبت بعد آن کاملاً ارزشش را دارد. این را خودتان متوجه خواهید شد…!

در حالی که هیچ قانون مشخصی برای تزئین خانه وجود ندارد، رعایت این دستورالعمل های اساسی در خرید تابلو دیواری به شما کمک می کند تا آثار هنری دیواری مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید، تابلویی متناسب با تمامی ویژگی های منزلتان. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تابلو دیواری:

 

1-آنچه را که دوست دارید بخرید.

پیش از آنکه به مراحل سخت راهنمایی برسیم، در مرحله اول بهتر است توصیه ای طلایی به شما بکنیم؛ تابلویی را بخرید که دوست دارید؛ تابلویی که حس و حال شما را خوب می کند و شما از دیدن آن لذت می برید. این ساده ترین و در عین حال مهم ترین مسئله است؛ شما تابلو دیواری می خرید، دیزاینی مناسب برای آن در نظر می گیرید  و آن را در دکوراسیون منزلتان استفاده می کنید تا در نهایت خانه ای سراسر انرژی و حس مثبت را برای خود و اطرافیان تان به وجود بیاورید؛ پس بسیار مهم است که تابلو دیواری شما متناسب با علایق و عواطف تان باشد.

2-تابلویی متناسب با اندازه ی دیوار خود بخرید.

حالا به موارد سخت تر رسیدیم. نکته ی مهمی که هنگام انتخاب تابلو دیواری باید به آن توجه داشته باشید، تناسب اندازه تابلو دیواری و دیوار یا فضای خالی موجود است. شاید در نگاه اول اندازه بسیار مسئله ی مهمی نباشد، اما خواهید دید که نبود تناسب چگونه روح دیوار و تابلو دیواری شما را می گیرد و فضا را سرد می کند.

  چیدمان اتاق خواب بر اساس فنگ شویی

با در نظر گرفتن اندازه دیوار منزلتان به جستجوی تابلو بروید؛ این به شما امکان می دهد به راحتی گزینه ها را فیلتر کنید. همچنین مهم است که قبل از خرید محل قرار گیری را در نظر بگیرید، زیرا این امر بر اندازه مورد نظر شما تأثیر می گذارد. آیا قطعه شما مستقیماً به دیوار آویزان می شود یا تصور می کنید که آن را روی سطحی مانند بوفه یا میز قرار دهید؟

برای درک بهتر مقیاس، در اینجا چند اندازه معمول آثار هنری را برای شما عزیزان آورده ایم. 

ابعاد بسیار بزرگ:

طول 1 متر یا بیشتر، قطعات هنری بزرگ به عنوان نقطه کانونی یک اتاق عمل می کنند. تابلویی با این ابعاد می توانند بسیار جذاب باشند اگر بالای یک مبلمان بزرگ، همچون میز ناهارخوری، نیمکت یا تخت خواب قرار گیرند.


ابعاد بزرگ:

با قاب بین 80 تا 100 سانتیمتر، قطعات هنری بزرگ دیواری، قطعات مرکزی فوق العاده ای بر روی سطح ایجاد می کنند؛ آن ها می توانند به عنوان قطعات کلیدی در یک دیوار شلوغ گالری عمل کنند.


ابعاد متوسط:

تابلو دیواری متوسط ​​تقریباً 60 تا 80 سانتی متر طول دارد و شاید همه کاره ترین اندازه باشد. دو عدد تابلو دیگر را به دیوار گالری اضافه کنید، یا بگذارید این ابعاد یک جلوه ی منحصر به فرد (به تنهایی) را در یک اتاق کم اهمیت ایجاد کند.


ابعاد کوچک:

فریم های کوچک معمولاً 45 تا 60 سانتیمتر طول دارند و برای دیزاین گروهی، به سبک دیوار گالری مناسب هستند! برای جلوه ای پویا دو تا شش قطعه هنر کوچک دیواری را ترکیب کنید.


ابعاد مینی:

و سرانجام، مینی فریم ها! اندازه های بین 25 تا 45 سانتیمتر، مینی چاپ ها وقتی در کنار هم قرار بگیرند بهترین ظاهر را دارند.

و حالا در اینجا چند نکته را می گوییم که بسیار به شما در مسئله ی اندازه و ابعاد مناسب کمک می کند.

  راهنمای انتخاب رنگ تابلو

-تصاویر نباید بیشتر از دو سوم مبل شما باشند.


-تابلو دیواری را حداقل 15 سانتیمتر، بالاتر از لبه مبلمان خود نگه دارید. همچنین هنگام قرار دادن آثار هنری، ارتفاع سقف و نسبت اتاق را در نظر بگیرید.


-تابلو دیواری های کوچک را به صورت گروهی چیدمان کنید. به جای تلاش برای پر کردن یک فضای بزرگ با یک تابلوی کوچک، قطعات کوچک هنری را با هم گروه بندی کنید. آثار یک هنرمند یا تابلو هایی در یک رنگ بندی یکسان مکمل یکدیگر خواهند بود.

3- تابلویی متناسب با سبک منزلتان بخرید.

سبک تابلو دیواری که انتخاب می کنید، مدرن، سنتی، شیک ساحلی یا اسکاندی ساده، می تواند سبک خانه شما را تقویت و جذاب کند، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید! از چاپهای انتزاعی گرفته تا عکاسی آرامش بخش از طبیعت یا نقاشی های مینیمالیستی و خنثی و… برای همه نوع سبکی تابلو دیواری متناسب وجود دارد.

در اینجا چند راهنما انتخاب سبک تابلو وجود دارد که شما را در انتخاب  سبک و نوع تابلو های دیواری کمک می کند.

-حسی را که خانه شما برمی انگیزد (یا شاید احساسی را که می خواهید آن را برانگیزد) در نظر بگیرید و هنری را پیدا کنید که نشان دهنده آن باشد. آیا می خواهید احساس کنید در ساحل هستید وقتی واقعاً در وسط یک شهر شلوغ و پر استرس هستید؟ ب انتخاب های طراحی شما به شما کمک می کند تا آرام باشید و نه پرانرژی. این را در هنر خود منعکس کنید تا همه چیز را به هم گره بزنید.


-بگذارید سبک در نوع هنری که انتخاب می کنید نقش داشته باشد. خانه های مدرن ممکن است از قطعات عکاسی سیاه و سفید بهره مند شوند، در حالی که یک کلبه ساحلی ممکن است بیشتر برای یک نقاشی بافت دار در تنهای ساحلی مناسب باشد.


-وقتی شک دارید، قاب بندی بهترین دوست شماست. اگر قطعه ای را انتخاب کرده اید و کمی خاموش است، شاید تغییر قالب آن بتواند دیدگاه شما را تغییر دهد.

4-تابلو های دیواری هم رنگ با فضای خود بخرید.

یکی دیگر از تاکتیک های رایج برای انتخاب تابلو دیواری، توجه به رنگ تابلو، و یافتن تابلوهایی است که با طرح های رنگی موجود در خانه شما مطابقت دارد. اگرچه ما نمی گوییم که دوستداران طراحی مینیمالیستی و خنثی باید در هر قطعه هنری که خریداری می کنند آن احساسات دقیق را بازتاب دهند، اما این یک نقطه شروع خوب برای پیدا کردن چیزی است که هم رنگ با فضای شما باشد تا بتواند جلوه ای خاص ایجاد کند.

  فنگ شویی چیست و چه کاربردی در دکور منزل دارد؟

یک رویکرد عمده برای انتخاب هنر دیوار بر اساس رنگ وجود دارد که آن، استفاده از رنگ های برجسته است. یکی یا دو رنگ موجود در اتاق را انتخاب کنید و اجازه دهید این هنر را با شما همراهی کند. این باعث ایجاد ثبات و به نوبه خود نتیجه ای منسجم، پیچیده و معاصر می شود. با سایه ها و تن های این رنگ ها بازی کنید تا عمق را افزایش دهید بدون اینکه از پالت رنگ موجود دور شوید.

به عنوان مثال ، اگر خانه شما عمدتا خنثی است و رنگهای تیره تری از تراکوتا دارد، این مورد را تقویت کرده و در اشکال مختلف آن – روشن، تاریک، روشن و غیره – بازی کنید. اگر قبلاً یک قطعه بیانیه در اتاق دارید ، می توانید این را دردیوار هنری خود به نمایش بگذارید، مانند نکات سبز زیتونی در نقاشی ای که در یک اتاق نشیمن با مبل سبز زیتونی قرار گرفته است.

نتیجه:

در هر حال تابلو های دیواری یکی از بهترین گزینه های دیزاین و پر کردن فضاهای خالی دیوار های منزل هستند؛ اما خرید تابلو های دیواری مناسب، و متناسب با منزل شما در نگاه اول می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اما مطمئن باشید که می توانید با راهنمایی گرفتن از وبلاگ ها یا افراد آگاه، تابلویی زیبا و درخور سلیقه تان تهیه کنید و از آن لذت ببرید. مطالب این مقاله در باب راهنمای خرید تابلو دیواری بسیار به شما کمک خواهد کرد.

 

راهنمای انتخاب و خرید تابلو دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
Call Now Buttonبا ما ارتباط برقرار کنید